Sjuk

Ja, om ni kära läsare undrar varför jag inte skrivit något på bloggen på flera dagar har det och göra med att jag varit sjuk, någon typ av influensa... I förrgår började skolan, men icke kunde jag gå, men 39 graders feber, 0,001 talförmåga, ont i hals och huvud osv... Det var ju lite synd att man inte kunde gå sådär första dagen på gymnasiet, men men... Influensan har inte gett sig ännu, och det verkar inte om att den är så mycket på gång att ge sig heller..... :(
I helgen var det Norrlandsmästerskap i dressyr uppe i Ö-vik, på lördagen debuterade jag och Elliot La:5, det gick rätt bra, han var lite spänd/tittig, men det vart inga missar eller så. :) Vi fick ca 62,5% och det ledde till en 4:e plats i klassen, sedan ledde jag junior/young rider NM:et inför söndagen, då det avgjordes. På Lördag natt vaknade jag vid 2.30-tiden av feber, huvudvärk och halsont... Åh nej! tänkte jag bara.... Jag låg resten av natten vaken och oroade mig för hur det skulle gå på dag 2 på NM:et när jag var sjuk...
På framridningen var Elliot rätt på, och sedan var han även det på banan då.... ;) Jag hade ingen energi typ, jag försökte koncentrera mig på att rida rätt vägar och att få till en någorlunda städad ritt i varje fall... Om Elliot själv hade fått bestämma tror jag att vi hade galopperat runt runt i 190 knyck och gjort byten i varje.... hmmm.. Vet inte om det är så uppskattat ;) Jag kunde typ inte sitta ner kändes det som, man får verkligen inte samma ork i ridningen när man är sjuk, och dessutom har en överladdad häst.. *visl* Det var missfritt fram till näst sista momentet i programmet, galoppökning snett igenom, då fick Elliot något tokryck och typ började sticka iväg och bytte galopp osv xD hahaha! Det drog ner poängen rätt mycket, så det var ju lite tråkigt.. haha, men man såg på hela hela hästen att han var helt överlycklig när han gjorde sitt försök att dra iväg ;P
I denna klass fick vi 60,5%, vi hamnade någonstans i mitten på den totala resultatlistan i klassen och kom 2:a på Norrlandsmästerskapet för juniorer och young riders 2009 :) Jag är jättenöjd med det med tanke på omständigheterna =)
Mamma och Anna (Bäckström) var vänliga och fotade lite på mig och Elliot i Övik, och sedan såg jag även att fotografen Pernilla Larsson (www.pernillalarsson.se) var där under helgen och fotade en massa. :) I helgen ska hon lägga ut bilderna från tävlingarna i Ö-vik, ska bli roligt att se! :D Hon fotade en del på ponnytävlingar då jag och Sunny var ute och tävlade, hon fick en del fina bilder på oss :D
Elliot har fått tagit det lungt 2 dagar nu efter NM:et, i måndags vilade han och igår red mamma ut på honom en sväng :) Idag ska min tränare (Gunilla) träna honom, jag kan inte rida ännu, får vila mig någon dag till, siktar på att kunna rida lite på fredag..... Det är regionala/nationella tävlingar på SRK i helgen som kommer (29-30 augusti), jag och Elliot är anmäld till FEI individuella mästerskapsprogram för juniorer på lördagen och FEI lagtävlansprogram för juniorer på söndagen.. Hoppas verkligen att jag är pigg i helgen!!
Jag lägger ut några bilder från NM:et, bättre sent än aldrig som man brukar säga ;)

OBS OBS! Lite av en bildbomb!! ;)

Nedan: Framridning (om ni undrar varför dom flesta fotona är från framridningen så är det så att mamma filmar alltid programmet, så därav är det mest foton från framridningen ;))


4:a La:5 :) Elliot ville inte riktigt vara med på bild...

Nedan: Färgerna svek mig lite här.... men då lekte jag lite med bilden istället, gjorde den svartvit och fixade lite suddigt i kanterna och så vidare ;) haha

Efter buset i ökade galoppen (vi rättade till det mot slutet så vi kunde göra ett korrekt avbrott från vänster galopp ner till trav i varje fall :P)




Copyright på alla bilder som vanligt. Tack! :) Mvh//Denise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0