1 år!

Idag firar vi för att Elliot har stått på vår gård i 1 år! ;) Den 19 december 2008 var en kall och snöig dag. Jag tog bussen från skolan till mammas jobb, där hon hade bilen och transporten. Vi åkte till stallet där Elliot stog förut (3 mil hemifrån oss). Det var en mörk fredageftermiddag och jag var nervös över om vi skulle få in honom i transporten över huvud taget ;) Det var första gången vi lastade Elliot i våran transport. När vi tävlade 2008 fick vi låna Gunillas hästlastbil, som han var van att åka i. Han tycker inte om nya transporter, han vill åka i samma transport jämt, om det är någon han aldrig åkt i/inte brukar åka i, blir han misstänksam xD haha, min lilla bushäst xD
Vi fick in honom efter några försök i varje fall... :) Och när vi kom hem till vårat stall, var det flera av de som har sina hästar hos oss, som var där och fick se min lilla pojk för första gången ;) Elliot skötte sig så fint, han gick bara in och åt, som om allt vore precis som vanligt ;D haha, han är för gullig! :)
Jag minns den dagen klart och tydligt som ni märker xD Jag vet inte varför jag skrev det här, men ändå ;P 1 år idag i varje fall!

Och idag har min bror namnsdag, ett grattis till honom då. :P Isak! Grattis, grattis till alla andra som heter det också förståss ;) hahaha :P

Nu är det superfint väder ute, skinande sol, helklar himmel och glittrande snö! :) Dock lite väl kallt för min smak... -15 grader... Funderar på att gå ut och fota lite med systemkameran!
Ha det bra i kylan!
Puss och kram! Denne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0