Distriktsmästare 2009

Ja, då var denna tävlingsdag avklarad, idag gick det jättebra! :D Som ni säkert redan listat ut med tanke på inläggets rubrik så vann jag och Elliot Mittsvenskas Junior-distriktsmästerskap. :) Efter ritten igår så låg vi 2:a, efter Matilda Söderlind från Ö-vik.
Men idag gick Elliot ännu bättre jämfört med igår, fast jag klantade till det hela lite med en felridning, jag fattade galopp en bokstav för sent..... hmmm.. :/ Men det är sånt som händer när man inte läser på pogrammet tillräckligt (lärde mig det igår kväll och har inte ridit det på 2 år, varken på tävling eller träning..) Det skulle jag ha tänkt på lite tidigare, smart av mig där! haha ;)
Idag fick vi ihop 63,5% och det räckte till en 2:a plats, efter Anneli Elofsson på Cassandra. Dagens klass var La:6.
Elliot kändes bra som sagt, det vart inga missar i programmet (om man bortser från min sena fattning....). Enkla bytena vart bra, förvända vart bra, på dom fick vi 7:or och 8:or :) Något mer som var nämnvärt var att vi fick bla. en 8:a på en ökad trav, vi har fått det på mellantrav någon gång förut, men aldrig på ökad ;)
Sedan när klassen var klar så visade det sig att jag och Elliot vann DM:et xD Det var roligt :D
Vi vann en jättefin boxgardin (istället för dom traditionella vinsttäckena, vilket jag tyckte var bra! :)), medalj, rosett och en jättefin bukett med blommor. :D
Jag kan säga att det märktes tydligt och klart att Elliot var riktigt nöjd med sig själv! Han stog så fint och posade i många minuter efter prisutdelningen, för att mamma skulle fota lite olika foton, gruppbild, på Elliot och mig (både på ryggen och backen), Elliots huvud medmera.... :) Han älskar att visa upp sig ;)
Nej, nu ska jag och mamma käka middag, lite sent, men men ;) Bättre sent än aldrig som man brukar säga =)
Ha det asbra!!!!!! :D Kramkram Denise

Jag och Elliot glada =) (har dock jättemånga bilder, men lägger bara in 1 bild nu) ;)

Kommentarer
Postat av: Issa

Grattis :D

2009-07-27 @ 10:28:29
URL: http://isabelleserrander.zoomin.se
Postat av: Denise Danielsson

Tack :D

2009-07-30 @ 09:03:16
URL: http://denisedanielsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0