Tävling SFRK

Idag var det tävling på Färsta för mig och Elliot! Msv B:4 var klassen idag. Elliot var fin och taggad på framridningen, minst lika taggad inne på banan var han också ;) Det började rätt bra, sedan i galoppen var han suuuperpigg xD Det är ju snett igenom i mellangalopp, sedan ska man fortsätta i förvänd galopp, en bit på långsidan och genom hörnet, till halva kortsidan där det är ett byte till rättvänd galopp. Han missuppfattade mig lite i hörnet och gjorde ett byte där ist för 5 typ 10 meter längre fram xP så då missade vi ju det bytet, dom det dessutom var koffecient på, där man får x2 poängen, så då fick vi 0:a där. Det vart även en miss i ett till byte, han skyggade för en av domartransporterna, precis innan bytet, så då vart det lite tok där med xD även det var det koffecient på, x2 :P Men annars var det inga större missar... :) lite smågrejjer var det bara ;P Vi fick 56 något i procent. Jag är nöjd med hästen, han kändes bra/fin :)
Emma var snäll och fotade på mig och Elliot :D:D Här kommer lite bilder från dagen:

-Travar på banan innan start


-Travar även här innan start


-Mellantrav


- Mellantrav


- Är på väg ut ur vänster sluta


- Upptag från ökad galopp

Fotograf av bilderna ovan: Emma Ewardson


- Lägger upp en bild på Emma och Martina som jag fotade idag, när dom skrittade ut från banan :)


Imorgon är det FEI:s inledande program för juniorer som gäller för mig och Elliot! :D
Ha det gött! Kramisar //Denise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0