Träning!

Idag var jag och mamma med Elliot och tränade för Gunilla på SRK :) Elliot var kanonfin! :D Vi red skolor, byten osv.... I slutet av träningen när jag precis gjort galoppfattning så sa Gunilla: "Gör en serie" (galoppombyten i serie, tex. i vart 3:e språng) Och jag svarade: "Vaaaa!!??", jag trodde jag hade hört fel...  Gunilla skrattade då xD Hon ba: "Jaa, gör en serie på diagonalen" Jag sa: " Men, jag har inte gjort en serie förut", men jag gjorde en i varje fall, i vart 3:e språng, men sista bytet vart i vart 2:a xD vi gjorde 5 byten i serien. Vi gjorde en till serie direkt efter den första, och där vart det samma sak, det sista bytet gjorde vi av misstag i vart 2:a ;) Men som sagt, jag har aldrig gjort en serie någon gång, det låter kanske lite efterblivet då man har en häst som gör serier/byten i varje, men vi har lagt all krut på träningarna att rida Msv B, dvs. vanliga enstaka byten.... =) Men nu börjar vi väl så smått träna lite seriebyten, det är roligt :D Elliot är lite svår att göra serier på, då han hans galoppsprång går rätt fort, så det kan vara svårt att räkna antal språng, men man lär väl sig det =) Han är väldigt van vid att göra serier, så det är inga problem, det är bara ryttaren som måste lära sig hihi ;)
Nej nu ska jag plugga in FEI:s lagtävlansprogram för juniorer, jag ska rida igenom det imorgon hade jag tänkt, eftersom vi ska rida det på tävlingen i Ås, som är nästa helg :) Dom hade tydligen gjort om Lagtävlansprogrammet för i år, så det är nytt program att lära sig....
Ha det! //Denise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0