Träning

Kom precis hem från SRK, tränade Elliot lite själv i ridhuset ;) Provade mina nya jodphurs och stövelskaft :D Dom var bra, får hålla till godo med dom tills mina nya läderridstövlar kommer... =) Han var fin, lite småstel i början, eftersom jag inte ridit honom på två dagar nu. Men sedan när han kom igång, efter ca 20 min. var han superfin :D Tränade att han skulle lyssna på mej hela tiden och inte galoppera lite i den takt och det tempo han vill ;) han vill gärna bestämma lite nu när han inte är riktigt igång, han behöver stärkas lite mer. ;) Men idag tycker jag att jag fick riktigt bra koll på honom, jag samlade galoppen, så han galopperade väldigt samlat, och sedan fick han galppera normalt igen elr vad man ska säga ;) Jag brukar göra så ibland för att stämma av lite, och visa att det är jag som bestämmer hur fort det ska gå och vilket tempo det ska vara, inte han ;) Han lyssnade väldigt bra idag och var jättefin helt enkelt :D Jag gjorde även lite byten i slutet av passet, dom gjorde han så fint så :) Jag hade en duktig häst idag (som han oftast är också :)) Det är bara ibland han kan hitta på lite bus och få sina egna små idéer hihi ;)
Nu har jag åkt på nån förkyldning, hoppas den inte utvecklas ännu mer, så man får feber eller så.. Nu har jag så himla ont i halsen och är snorig! :/
Imorgon är det träning på SRK igen, då ska vi träna för Gunilla :):)
Nu ska jag gå upp och kolla om det är något bra på TV tror jag!
//Denise :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0