Grattis mamma!

Idag fyller mamma 40 år! Ett stort grattis till henne! Igår hade vi närmsta släkten här på fika/tårta. Det var min moster, morbror, mormor, morfar och mina två kusiner W & W. :) Även brorsans kompis var här. :P Det var trevligt att sitta och småprata lite med dom innan jag och mamma, lite senare åkte iväg med Elliot till Kungsnäs för att träna. Elliot har varit jätte-superpigg senaste veckan typ, och så har vi inte fått till någon träning för Gunilla på ca 2 veckor pga. olika skäl. Så jag hörde med Gunilla om hon ville rida honom så han verkligen skulle få jobba till 100% och det gjorde hon :) Hon hade ju Elliot i 10 år innan jag köpte han av henne, så hon känner han utan och innan, tro mig. =) Han var superpigg även med henne, men han var riktigt fin. Han har varit en aning stark och haft lite för mycket spring i benen den senaste veckan, så det har varit svårt för mig att träna med så jättebra resultat hemma utan tränare liksom.. :P
Gunilla red en hel del piaff och passage. I slutet gjorde hon lite travökningar, finfint! Elliot tyckte det var suuuperkul att träna, och efter totalt ca 50-60 min träning så skulle Gunilla skritta av honom, men det ville han inte, han ville bara fortsätta jobba för att han tyckte det var så roligt! Och det är verkligen han i ett nötskal, träning är verkligen det roligaste som finns tycker han! De allra flesta/ponnys hästar tycker det är skönare att slappa ute i hagen och mumsa på mat, eller att rida ute i skogen. Men det tycker inte Elliot, där skiljer han sig från många hästar/ponnys. xD Träningsnarkoman är vad han är xD Jag filmade lite när Gunilla red han igår, jag la ut en liten film på facebook, dom säkert en del sett. Kolla där om ni vill se :)
Nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli typ 9.08, för då ska jag gå ut till bussen och åka till skolan. Vi börjar 10.10, men bussarna går ju bara en gång i halvtimmen nu lite senare på morgonen, det ogillas.... Bussen går 9.20 från Bommen, och nästa buss går 9.50, och det blir ju för snävt. Man får räkna 30 min från att man stiger på bussen tills att man är på skolan. Det skulle varit perfekt om bussen gick typ 9.40 eller något :P Men tyvärr kan man ju inte bestämma busstiderna själv xD Man får helt enkelt anpassa sig efter dom tider som är. haha :P
Ikväll spelar Timrå hemma mot Djurgården, kl 19.00 i E.on arena. Be there! :) Matchens profil är Magnus Pääjärvi Svensson såg jag i tidningen när jag läste den. Så ikväll blir det väl Pääjärvi-tröjan då :P haha
Nej nu ska jag göra mig i ordning för att snaaart gå ut till bussen!
Puss och kram på er alla!! //Denise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0