HV71-Timrå

0-2! I'm speakless!!!!

Jag vet inte vart jag ska ta vägen!! Jag kan inte prata med någon just nu, är speedad något så in i h*lvete! Jag vet inte vart jag ska börja.... Så jag börjar helt enkelt inte alls, enkelt ;) Siffrorna får tala för sig själv helt enkelt!

HV71-Timrå 0-2
Skott på mål: 19-5 i period 1, 16-7 i period 2, 18-8 i period 3. Totalt: 53-20
Målskyttar: Martin Sonnenberg (Daniel Corso, Fredrik Hynning) i spel 5 mot 4 och Gabriel Karlsson (Elias Granath) i öppen målbur!

Timrås målvakt Anders Lindbäck spelade makalöst matchen igenom! Vilka fantastiska räddningar! Killen var omänsklig!! Höll nollan och fick totalt 53 skott på sig! Vid ett läge för HV, när Davidsson hade typ öppen kasse, Lindbäck låg i princip ner på isen, nog f*n tog Lindbäck den i plocken ändå! Han var enastående!!
Hoppas verkligen att man får se många fler sådanna prestationer från hans sida! Här i höst har jag inte varit så imponerad av honom, men nu ikväll mot HV visade han verkligen vad han går för! Vilken målvakt! Och att Martin Sonnenberg och Gabriel Karlsson sedan gjorde mål, det är ju bara så underbart så det inte går att förklara med ord!
Det känns helt overkligt att nu att Timrå (som låg sist inför matchen) har vunnit sin första(!!) bortamatch denna säsong, och dessutom mot serieledande HV71, med 2-0!! Nu klättrar vi bara uppåt i tabellen, dom andra lagen får passa sig noga, för snart är dom omkörda allihopa ;)

Ska försöka sätta betyg, men det blir inte lätt då i princip alla var bra!

5 poäng av mig får helt klart Anders Lindbäck! vilken prestation!! (läs mer ovan)
4 poäng går till Martin Sonnenberg. Gjorde matchens första mål, 14 minuter in i tredje perioden i spel 5 mot 4. Jobbade på bra genom hela matchen, hade bla. en riktigt vass målchans i mitten av matchen då han precis kom från utvisningsbåset, fick en felpassad puck av HV och fick friläge. Dock tog HV:s målvakt Stefan Liv den pucken.
3 poäng får backen Gabriel Karlsson (som vanligtvis är center). Han satte 2-0 pucken i tom kasse, riktigt riktigt bra!
2 poäng får Magnus Pääjärvi Svensson, som jag tycker jobbade på bra fast dock blev det inga poäng idag.
Dagens 1-poängare går till Anton Axelsson. Även han jobbade på rätt bra (som vanligt, drev fram på mål osv), han fick en del målchanser, men tog vara på dom alldeles för dåligt i mina ögon. Han hade i princip öppet mål vid ett läge, jag tänkte: nu sätter han den och spräcker hans nolla i målprotokollet! Men nej, jag gjorde han inte. Han har fortfarande 0 mål denna säsong, på totalt 19 spelade matcher... Hoppas att han gör något mål snart, för hans egen del liksom..

Jag skulle kunna skriva minst lika mycket till utan det minsta problem, men då orkar nog inte någon läsa det ändå ;) så bäst att avsluta i tid :P
Jag avslutar mitt inlägg här ikväll med tre härliga ord: TIMRÅ ÄR BÄST!!! :D

Ha det bra så hörs vi snart igen!
Kramkram Denne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0