Timrå - Djurgården 4-3

Hello everybody!
Denna kväll har tillbringats ute i E.on arena med Elin, Emelie, mamma, pappa, brorsan och pappas morbror. Matchen var mellan Timrå och Djurgården. Det var en mycket jämnt match, och det ser man ju på resultatet ;) Jag tror jag helt enkelt hoppar över betygssättningen idag (jag har ju betygssatt 5 spelare/match några hemmamatcher), men idag känner jag att det var ingen spelare som var riktigt bra eller dålig i mina ögon. Därför är det svårt att sätta betyg :P Jag tycker att alla i laget kämpade och krigade för pucken, hade bra tryck på mål osv. Bra spelat helt enkelt! Sedan vid något "baklängesmål" var det slarv från backsidan och vid något annat borde Lindbäck ha tagit pucken.. Men en hel del snygga räddningar fick vi se från både Timrås målvakt Anders Lindbäck (som förresten spelade sin första match efter en lättare axelskada han haft i ca 14 dagar), och även en hel del snygga räddningar från Djurgårdens målvakt Gustav Weslau.
Timrås målskyttar ikväll var: Laurent Meunier (Timo Pärssinen, Björn Svensson), Elias Granath (Fredrik Hynning, Martin Sonnenberg), Gabriel Karlsson, Martin Sonnenberg (Gabriel Karlsson, Daniel Corso).
Timrå hade hela 7 powerplay, jämfört med Djurgården som hade 3. Lite dåligt från Timrås sida att bara göra mål i ett av dom.... Dom måste träna på att utnyttja powerplayen mycket bättre, en på sju som det var idag är inga vidare siffror att komma med..
Idag var det förresten 4 domare, inte så många gånger det varit 4 domare hittills. Jag tycker personligen att det är bra med 4-domarssystem, det blir (förhoppningsvis!) en rättvisare bedömning då... Två ögon mer kan alltid vara bra..
Att anteckna var att jag, för dagen, bytte tillbaka till en av mina äldre Timråtröjor (äldre och äldre, fick den i början av oktober! xD men äldre än min äkta Erixontröja iaf!). Idag hade jag Pääjärvi (oäkta), och det kanske var den som gav lite tur ;) haha, skockfull som man är håller man på med att tjaffsa med en massa tröjor, vilken tröja som givit mest tur osv.... hahaha :P Man har lite hyss för sig allt!
Nej nu håller mina ögon på att gå i kors tror jag, så trött är jag nu! Fantastiskt skönt med en 3-poängare ikväll alltså!!! Ni är bäst, Timrå!!
Imorgonbitti ska jag upp i vanlig tid, gå ner med Elliot till ridhuset för att longera honom hade jag tänkt, ska prova det imorgon ;) Kanske rider en sväng på kvällen, får se! :P Jag har rätt mycket plugg nu, så imorgon kväll lär man ju ägna tiden till det.. Imorgon börjar jag ju 12, så jag hinner gott och väl med att ha hand om hästen på morgonen, skönt att få vara i stallet när det är ljust för en gångs skull! Inte ofta den här årstiden eller....
Nej nu måste jag dra täcket över huvudet!
Puss och kram på er alla! <3
Denne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0