Vinst!!

För en stund sedan kom jag hem från E.on. Timrå-Färjestad! Nu sitter man och kollar på reprisen av matchen, nörd som man är! xD haha
Nu om matchen, Timrå spelade en riktigt bra match och vann med 2-1. Riktigt, riktigt skönt! :D Kvällens match ute i E.on arena var en jämn sådan, båda lagen spelade bra. Först tog Färjestad ledningen 6 minuter in i andra perioden genom Per Åslund. När klockan stog på 14:45 kvitterade Timrå till 1-1, målskytt var då Tomas Skogs! 30 sekunder sedan nätade Elias Granath! :D KING!! :D (y) Att anmärka på var att det var bara i andra perioden det gjordes mål och jag tror inte att någon av lagen hade någon utvisning i tredje perioden heller!
Det var en hel del heta lägen för båda lagen, en jämn match. Även skottstatistiken var jämn, 27-29. Fett skönt med 3 poäng! Nu väntar bortamatch mot Södertälje på tisdag och sedan hemmamatch på torsdag mot Rögle. Nu måste dom vinna båda matcherna helst! :P
Jag tänkte försöka mig på att "rangordna" spelarna efter varje match och även lägga in någon kommentar ibland ang. betyget xD haha xD Jag ger en spelare 5 poäng, det är spelaren som jag tycker gjort bäst ifrån sig den matchen, 4 poäng till den som också varit bra, men inte riktigt bra som den som fick 5 poäng osv....

Kvällens 5-poängare går till Elias Granath! Riktigt skönt att han fick spräcka nollan i målprotokollet! Snyggt mål gjorde han! Han gjorde en bra riktigt match tycker jag!
Kvällens 4-poängare går till Magnus Åkerlund. Vilken kanoninsats från hans sida!!
Kvällens 3-poängare går till Tomas Skogs. Han kvitterade till 1-1, väldigt viktigt och bra!
2 poäng av mig får Anton Axelsson.
1-poängaren måste faktiskt gå till Laurent Meunier. Flera utvisningar idag och så. Var rätt osynlig tycker jag.

Att tillägga är att ingen spelare var dålig ikväll tycker jag! Alla skötte sig bra =) Bra att dom vända från att ligga under med 0-1 till att vinna med 2-1! Ni var riktigt bra ikväll, grabbar! Fortsätt så! ;D För övrigt var stämningen i hallen ruskigt bra! Klackarna körde på bra idag, både Timrås och Färjestads. Det blir så mycket trevligare och roligare när det är bra tryck på läktaren, en helt annan stämning än om alla sitter helt tysta. En ishockeymatch där det är dåligt tryck på läktaren är i regel en "långsam" match att kolla på tycker jag. Stämningen är A och O enligt mig, och 9 matcher av 10 är det väldigt bra stämning i E.on arena! Love it! :D Kvällens publiksiffra var 4616. Lite klent var det allt ändå, med tanke på att arenan rymmer 6000.. ;)
Nej nu ska jag avsluta! Fortsätta kolla på reprisen på matchen.. hahaha ;)
Ha en fortsatt bra lördagkväll!
Kramkram Denise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0