Anger, Corso och Åkerlund!!!

Igår var det Timråmatch, Timrå-Linköping! När man kom dit tänkte man: "Hur mycket ska Timrå förlora med idag då?", med tanke på att dom förlorade i torsdags mot Modo hemma... Linköing har ett bra lag osv. Dock jag jag superpepp inför matchen och stämningen var god i klacken, trots att det var lite halvtunnt med folk, dagen publiksiffran var 4252, vilket inte var så mycket, då det var fullsatt när Modo gästade Timrå i torsdags, dvs 6000 pers.
När matchen drog igång var det Linköping som hade övertaget de första minutrarna, sedan drog Linköping på sig en utvisning, när det var ca 20 sekunder kvar av den drog dem på sig en till. Det var då spel 5 mot 3 för Timrås del i 20 sekunder. Efter några sekunder stog det 1-0 till Timrå genom Mattias Karlsson (ass Sebbe Erixon), underbart! Sedan var det ju spel 5 mot 4 i 1.40 minuter. Det resulterade 2-0! Målskytt: Niklas Anger(!!!) (ass Timo Pärssinen och Gabriel Karlsson) Sjukt bra!! :D Efter första perioden stog det 2-0 till Timrå, skottstatistik 10 till Timrå och 6 till Linköping.
Det var ruskigt bra stämning i hallen efter första, och ca 30 sekunder in i andra perioden målade Daniel Corso (ass Mange Pääjärvi och Fredrik Hynning)! :D Sjukt braaaa! <3<3 Och sedan, efter typ 5 minuter nätade Corso den igen!! (ass Fredrik Hynning) så j*kla braaaa! :D:D Sedan efter typ lite mer än halva andra perioden gjorde Linköping mål, så det stog 4-1 till Timrå efter andra perioden, skottstatistiken var då 20-20! I tredje gjorde Anger 5-1, sjukt bra!!! :D Sedan efter 16.50 gjorde Linköping mål, vilket inte spelade någon roll resultatmässigt, Timrå vann med 5-2, 3 viktiga poäng fick dom med sig från denna match! (y) Skottstatistiken efter tredje var 31-30! Otroligt jämn skottstatistik alltså ;D (y)
Kvällens största utropstecken var helt klart, som rubriken lyder, Niklas Anger, Daniel Corso och, ej att förglömma, målvakten Magnus Åkerlund(!!), som även han gjorde en strålande insats! :D

Jag säger bara det: Det finns bara ett Timrå IK!!!

Jag var helt mållös efter matchen, det var helt fantastisk match! Den känns verkligen som att det börjat släppa för Timrå nu, allra helst i målproduktionen! Gårdagens var nog en vändpunkt för Timrå!

Nej nu ska jag göra någon nytta här hemma.... :P
Ha det gott så hörs vi snart igen!
Kramar Denise

Kommentarer
Postat av: Frida

Vart har du köpt ditt rosa allround schabrak?

2009-10-11 @ 17:21:45
Postat av: Denise

Hej Frida!

Nu hänger jag inte riktigt med här... jag har ett rosa alldroundschabrak som för köpte för många herrans år sedan till min första ponny på Kings hästsport (Equeen häst och hund) om det är det du menar, vart du nu sett det? :)

2009-10-11 @ 19:10:09
URL: http://denisedanielsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0