Har haft tyska

Nu har man haft Tyska, vi hade ett form av prov denna lektion, yeeeaaah! jag ägde sönder alla på det prover ska ni veta!! Jag ba krossade provet totalt! :D:D Hehehe, eller inte va? xD gick typ sämst snarare! haha! det var typ satslösning..... :/ min favoritdel i tyskan ju, eller? </3
Jaja, igår red jag ut på en busig häst, pigg som en nötkärna var han! Buse! Red en del galopparbete, enkla byten, vanliga byten, samlad trav/mellantrav osv.. Han kändes bra :) Jag hann in i stallet precis innan det var typ kolsvart ute! tur det! men nu måste man nog börja med reflexer ändå tror jag, iaf när man rider ut vid 17-18 tiden.....
När vi kom in i stallet gjorde jag precis som vanligt, tog av tränset och skulle ta på han grimman.. Precis när jag tog av tränset fick han en idé, att han skulle gå in i Frostys box som är precis vid stallgången. Jag reagerade fort och tänkte, nej, han ska inte få gå in i en annan hästs box bara för att han känner för det och börja äta hans mat som ligger där inför kvällen/intaget av hästarna.... Jag tog då ett hastigt steg (kanske lite för hastigt) mot han och jag halkade(!!) då som om det var is på golvet, helt sjukt! Det är ju betonggolv, men jag hade skor med väldigt platt sula, och dessutom var det lite spån på stallgången och halkade då pladask! Jag låg då under Elliots mage precis när han var på väg att hoppa in i boxen.... Jag hade ju enorm tur att han hoppade över mig och inte mig! Det hade nog inte varit så värst skönt att fått 600-650 kg tung häst med 4 broddar på vardera hov rätt på benet eller på magen! :S Akuten nästa säger jag bara, om det hade hänt... Elliot stog längst in i boxen och stog och kollade på mig och förstod överhuvudtaget inte vad som hade hänt, rätt som det var bara låg jag under magen på han.. Tur man har en häst med enormt snabba reflexer! :) Det är nog inte så många hästar som reagerar så fort som han gjorde ska jag säga!
Nina i stallet såg hela "traumat" och det enda hon sa var att det hade kunnat gått riktigt illa och att jag hade tur som inte "blev träffad".... Det kan jag verkligen hålla med på! Men ibland ska man ha lite tur :) (a)
Nej nu börjar Svenskalektionen!
See you!! Puss och kram// Denne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0