NHL ..

Nu är man hemma efter en fullspäckad helg i Stockholm! Roligt värre har det varit! :D
I fredags åkte jag, mamma och brorsan ner till Stockholm vid 14-tiden hemifrån. Innan det fixade jag det sista med packningen osv.. Vi åkte ner till min moster Åsa som bor i Stockholm, åt god mat där, tacos. :) Vi kollade på TV och hade det trevligt. På lördag morgon hade jag ställt mobilväckarklockan på 6.20, det var då bara till att kliva upp, jag och Åsa åkte till stallet, där hon har hennes häst Manne. Jag tog fram rakmaskinen och började sätta igång och raka honom, han var jättesnäll med tanke på att det var hans livs första rakning och så =) Han vart så fin så, innan jag rakade han såg han ut som en riktig björn xD värsta tjockpälsen! haha ;)
Efter det gjorde jag mig i ordning och vi åt lunch hos moster, sedan åkte jag, mamma och isak till hotellet för att checka in där :) Hotellet var jättefint och bra, precis mitt inne i stan, när man gick ut från hotellet hade man NK bara några meter ifrån och så! fett nice! =D Vi gick på gallerian och NK hela eftermiddagen, jag handlade en hel del ;) Bla. lite nytt smink och kläder... =)
Efter det åt vi middag på restaurangen på hotellet, sedan åkte vi till Globen. Vi var där typ 1,5 timme innan nedsläpp. Niklas Wikegård satt och pratade lite och så innan matchen, och sedan i samband med nedsläpp gick självaste Mats Sundin ut på isen (med skor och vanliga kläder då, men ändå!), han sa något som jag inte kommer ihåg, sedan gick han av. =) Det var en massa applåder när han kom ut på isen! haha xD
Matchen i lördags var förresten mellan Detroit Red Wings och St Louis Blues.
Första perioden var riktigt bra, Detroit ledde med 2-0 efter 2.18 minuter, sedan några minuter senare gjorde Henrik "Zäta" Zetterberg mål, men det dömdes bort pga. hög klubba.... :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0