Förlust

Nu ikväll spelade Timrå borta mot Frölunda. När jag kom hem efter träningen med Elliot var klockan lite efter halv 7, och precis när jag kommer innanför dörren hör jag pappa skrika från soffan: PÄÄJÄRVI GÖR MÅÅÅÅÅL!!!
Jag slängde av mig skorna och jackan och rusade upp för att hinna se "reprisen" av målet som går nästan direkt efter. Asbra mål det!! (y) Sedan efter ca halva perioden blev det mål för Frölundas del, då Tomas Skogs styrde in den med skriskon och det vart då självmål..... Mindre kul då...
I andra perioden fick Sebbe Erixon en utvisning och det var spel 4 mot 5, Frölunda passade då på att göra mål... 2-1 stog det då när andra perioden var slut.
I halva tredje perioden fullkomligt ägde Timrå pucken, Frölunda hade inte ett enda skott på mål, det var vara Timrå som sköt på mål.. Trots det fick dom inte in den..
När klockan stog på 12.23 vart det 3-1. Timrå fick inte in pucken resten av peroid 3 heller.. Så en förlust, fastän Timrå var det bättre laget på isen idag. Men men.... Nu blickar vi vidare mot måndag, då möter Timrå Färjestad nere i Karlstad.
Nu ska jag sova, jobb imorgon!
God natt! Kram Denne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0