Sjuk dator :(

Ja, vad ska man säga? Idag när jag höll på vid datorn, precis innan lektionen så loggade jag in på facebook i vanlig ordning.... Inget konstigt med det tänkte jag dååå.. Men bara jag tryckt på "logga in" så la hela datorn av och man var tvungen att stänga av den.. Jag startade om den flera gånger och försökte få liv i den, men den hackade upp sig hela tiden, man kom inte in på den över huvud taget..... KUL!
Jag gick då raka spåret till IT-killen på skolan, Daniel. Han sa då att jag hade fått ett virus från Facebook, och precis i samma stund så kom det en till tjej som gick i 2:an, som också hade fått samma skit på datorn av just att logga in på facebook...! :/ Daniel berättade även att han hade 2 kompisar som också fått detta, fast igår då..
Jag lämnade nu datorn till Daniel så att han skulle kunna fixa min dator igeeeeen... Det hela kommer att ta några dagar, i bästa fall får jag tillbaka den på torsdag, alternativt på fredag.. Det känns tungt att vara utan dator, eftersom datorn är min "högra hand" i skolan, då vi är i behov av dator vid i princip varje lektion!

Så ett tips för er som inte vill döda eran dator: Gå inte in på Facebook (det är åtminstonde mindre risk att ni drar ner en massa skit på den, sedan vet ju jag inte vad ni är inne på era datorer, och jag bryr mig inte om det heller, men ändå :P gå inte in på facebook om ni inte vill riskera er för att få det viruset som jag fått.. jag säger bara det..)

Just nu sitter jag på mammas jobb och lånade hennes dator för att logga in och skriva några(?) rader i bloggen, haha ;P Vi ska nog ut på Birstaaaa :D:D Denise <3 Birsta = Nästan alltid sant! :)
Kramizar Denise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0