Festivals sol och vårare...

...är den lilla varelsen som detta blogginlägg blir tillägnat till.

Du har nu funnits i mitt liv i snart sju år nu, sju år som gått så otroligt fort. Jag minns som igår när jag och pappa åkte ner till Göteborg för att hämta dig på kenneln, och du rymde från hundgården när vi skulle ta dig. Det var så typiskt dig, du är alltid den som busar till det och livar upp stämningen. Du har varit, och är förståss, utan tvekan världens snällaste och bästa hund på alla sätt och vis. Jag skulle aldrig kunna byta ut dig mot någon annan i hela världen.
När vi bestämde oss för att skaffa hund sökte vi efter just en Golden, vi sökte över hela Sverige och vi fann dig, ända nere i Göteborg. Du var den enda Goldenvalp som fanns att få tag i just precis då. Och den 6 juni 2003 möttes våra ögon för första gången. Det var något speciellt mellan oss två, det kände jag direkt. Och det var nog meningen att det skulle bli vi två, du hade trots allt inte haft det så "lätt" innan, eftersom du hade bott hos en annan familj först, som redan efter någon vecka lämnade tillbaka dig till uppfödaren.

Det var ödet som förde oss samman. Det är jag helt säker på.
-En liten flicka från Sundsvall och en liten busig valp från Göteborg-

Vi har, som ni säkert förstår, så otroligt många minnen tillsammans, Charlie och jag, minnen som aldrig någonsin kommer suddas ut. Och vi har säkerligen många härliga stunder framför oss också, det tvekar jag inte på. Du har en så oerhört stor plats i mitt hjärta och betyder så ofantligt mycket för mig! I mina ögon är du, och kommer alltid att vara den lilla valpen.
Tack, tack, tack Charlie för att du förgyller min vardag med ditt närvarande och din underbara personlighet.
Jag älskar dig över allt annat och kommer alltid att göra det. //Din matte











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0