At home from Felicia

Nu har jag iofs varit hemma ett tag, men ändå liksom! I natt såg vi JVM semifinalen, Sverige-USA. Matchen började kl 03.00 och höll på till närmare 6-tiden på morgonen. Efter det sov vi några timmar, sedan vaknade vi vid typ 11. xD Är faktiskt inte så himla trött om jag ska vara ärlig! :P Sverige förlorade med 2-5 mor USA... Så imorgon (tisdag) är det match mot Schweiz om bronset istället då! Då måste Sverige vinna!! 
Snart ska jag ut och rida Elliot i skogen en sväng. Igår tränade jag för Gunilla på SRK. Han gick rätt bra tycker jag, med tanke på att vi inte tränat för tränare på lite mer än 1 månad nu. Det vart att han fick vila när vi var i New York i början av december, efter det var det mycket annat, och sedan jul och nyår... :P Så han har fått tagit det lite lungare nu i december, rätt skönt med lite vinterlungt för mig och hästen också :P Mysa runt i skogen och träna lite själva i ridhuset och så. Igår jobbade vi mycket skänkelvikningar i traven (på volt och diagonal) och sedan i galoppen jobbade vi slutor och byten. :)
Elliot verkade tycka det var superkul att träna igen, han älskar nämligen att träna! :) Han är väldigt ambitiös och arbetsvillig att träna/tävla :) Jobb är typ det roligaste som han vet xD
Igår på dagen rakade jag honom, även fast det är lite kallt ute... Men han hade värsta björnpälsen! Nu när vi kommer att träna i varmridhus ca 2 dagar i veckan framöver, så går det inte att ta tjock päls ;P Man får helt enkelt täcka honom riktigt rejält när han är ute på dagarna! :P
Mamma fotade lite när vi tränade, fast det vart inga vidare bilder... Jag lägger ut någon bild här på bloggen nu ;)


Lillpojken min :) Visst vart han mycket ljusare när jag rakade honom!? Han brukar bli ganska ljus när man rakar honom såhär i typ januari/februari, jämfört med när han är i princip svart i pälsen på somrarna!
Mamma filmade också några småfilmer, får se om jag slänger upp en film på youtube också! :)

Nej, nu ska jag rida ut lillpojken en sväng, imorgon är det träning igen!
Ha det gött! Kram Denne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0