Kokat knäck

Nu ikväll har jag och mamma kokat knäck! Vi brukar alltid göra det lite innan jul, men i år var det mycket innan jul, så det vart nu istället ;) Jag sprang och hämtade systemkameran, så jag fotade lite under tiden vi gjorde knäcken, haha!

Jag började med att lägga ut knäckformarna ;)


Sedan började man koka upp "knäcksmeten".....


....och koka upp mandlarna (vi gjorde både knäck med krossade mandlar och utan)


Sedan fyllde vi formarna och ställde ut allt på bron så det fick stelna :)


Knäck är verkligen hur gott som helst! :)

Nu ser jag på matchen mellan Linköping-Timrå! Efter första perioden leder Timrå med 1-0!!! :D Martin Sonnenberg passade fram till Björn Svensson, målet gjordes redan efter lite mindre än 1 spelad minut! (y)
Nu ska jag gå upp och sätta mig framför TV:n igen och invänta att period 2 ska börja! :)
Kram på alla!
Denise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0