Luc Childeric

Idag fick jag hem min Childericsadel! :) Underbart! Har ju ridit barbacka i en månads tid pga. att min förra sadel (en Röösli) gick sönder, och jag har varit utan sadel sedan i mitten på maj... Men nu äntligen har man en sadel att rida i! :) Jag var suuuupernervös när jag åkte ner på posten och hämtade ut den, jag öppnade till och med kartongen innan jag köpt den eftersom jag ville kolla så att det verkligen var en sadel där i! xD och det var det ju ;) en 14 kg tung kartong var det, kartongen var hur stor som helst, typ 1x1 meter xD (den var svår att bära)
Sedan när jag väl var hemma så körde jag ner bilen till stallet och hoppade in i stallet med sadeln i högsta hugg och sprang ner till Elliot för att ta in han i stallet och prova sadeln xD Jag visste ju inte vad den hade för bomvidd när jag köpte den, så det var en vild chansning xD Som tur låg den jättebra på han (vad jag kunde se och känna iaf!)
Sedan provade jag och red i den, och det verkade bara bra :) Jag har lite "knep" med Elliot, jag gör vissa övningar när jag rider han och om dessa inte funkar så är det något fel i ryggen, och dessa övningar gjorde han lysande. Han verkade med andra ord inte tycka att sadeln är obekväm eller så! Positivt tecken eftersom det kan vara lite svår att hitta en sadel som passar till han... :)
Sadeln är hur skön som helst att rida i, en riktig fotölj är vad den är! ;) Älskar den!
Oj vilket långt inlägg det vart bara om en sadel! hahaha...
Nu ska jag lägga mig, jobb imorgonbitti i vanlig ordning! :)
Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0