Förlust i sudden, IGEN!

Hello gott folk!
Igår var det kvartsfinal 2, HV71-Timrå. (jag satt framför TV:n och kollade denna gång, hade inte tid och möjlighet att åka ner till Jönköping för att se matchen, men hade gärna velat)
Hur som helst, Timrå förlorade även denna match i sudden (förlängning)! Det är synd att domarna avgör sådanna viktiga matcher! Ett exempel: ca. 1.30 in i fjärde perioden (sudden) fick Pääjärvi en HV-klubba i ansiktet precis när han gick till anfall typ! Och det såg tydligen ingen av de 4(!) domarna... Riktigt dåligt. Och 30 sekunder efter den sekvensen gör HV mål och vinner därmed även denna match.
Ett annat exempel från gårdagens match är när HV:s Mattias Tedenby genar framför Timrås mål och åker därmed genom målgården, där Timrås Anders Lindbäck står. Han snubblade då på Lindbäcks skridsko, bara för att Lindbäck åker ut lite med ena skridskon (fast han är fortfarande kvar inom målgården)... Då fick Timrås Lindbäck utvisning! När HV då fick 2 min. powerplay, så gjorde dem mål... Riktigt surt. (1-1 målet, Timrå ledde alltså fram till dess) Matchen igår slutade 3-2.
Men det är inte mycket mer att göra än att kämpa på och hoppas att domarna är mer rättvisa med bedömningen och dömer lika åt båda håll i fortsättningen... Det står nu 2-0 i matcher till HV, så ännu är det inte kört. Hemmamatch för Timrå imorgon kväll! Vinner Timrå imorgon står det ju 2-1 i matcher, och då är det ju definitivt inte kört för Timrås del.
Nu är man taggad inför imorgon och hoppashoppashoppas att Timrå vinner! Vore så grymt skönt! :)
Nu ska jag fixa lite här hemma.
Ha det gott! Kramar Denise


Kommentarer
Postat av: JNY - musik & annat i mitt liv

Shululululu! röstar på din bikini, rösta gärna på min med :)

2010-03-25 @ 21:13:54
URL: http://jnyyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0