Första hela dagen som 16-åring = övningskörning

Nu är jag 16 år, haha.. ;) Jag föddes på kvällen, typ kl 19.30, så jag fyllde inte 16 förrän kl 19.30 igår om man ska vara noga xD Idag är min första hela dag som 16-åring alltså, och det firade jag med att köra "riktig bil" (haha, näää jag körde trampbil! xD) till skolan! (dvs ca 2,5 mil!). Att övningsköra gick helt problemfritt, trots dålig väg bitvis och morgontrafiken som är vid 7-tiden, då typ alla åker till jobbet! xD
Pappa sa åt mig i morse: Idag är det du som kör. Jag försökte komma på anledningar till att han skulle köra, men jag lyckades inge vidare :( Hahahahaha, jag kom t.o.m. med: Får jag köra denna bilen? (klart som fan att jag får köra den, men ändå! xD) Jag var inte så värst sugen att övningsköra så här på morgonen, men jag gjorde det till slut ändå! ;P Men som sagt, det gick jättebra :)
Jag dubblade även mitt personliga rekord i hastighet i bil nu till morgonen! Den ni! ;) Jag körde 100! HAHAH xD Eftersom min moppebil bara går 50 km/h så har jag ju inte kört fortare (när jag suttit bakom ratten...... :P) Idag var jag uppe i 100 km/h flertalet gånger! Det var faktiskt enklare att köra riktig bil än att köra min moppebil om jag ska vara ärlig, för med moppebil måste man alltid hålla sig undan och köra så långt ut i vägrenen som möjlig (och det kan vara riktigt trångt om en långtradare kör om en i 90 km/h på en smal väg när det är mycket trafik....) Annars var det inte så jättestor skillnad, men anmärkningsvärt så körde jag inte med växellåda denna gång, eftersom vi bara har bilar med automatväxel! Hahaha xD Så den dagen man börjar övningskör med växellåda så kommer det säkerligen att bli betydligt svårare, med automat är det ju bara att gasa, bromsa och svänga.. hehehe
Snart börjar vårt nationella prov i matematik! Är inte så pepp kan jag lova... Ska plugga lite till nu, och hoppas att jag skriver VG på det iaf. Vore superskönt om man fick VG, men nationella prov har ju tendensen att vara lite kniviga, men jag får hoppas på det bästa helt enkelt, för något mattesnille är jag inte! :)
Nu ska jag avsluta detta enorma inlägg som säkert ingen kommer att läsa ändå.... ;)
Ha det gott! Kramar Denise

Kommentarer
Postat av: Zoofie

Provet gick skit för mig. Fattade ingenting av uppgift 14. HUr gick det för dig?



Är inte du och jag lika gamla? :o Jag trodde du var 93a? :o

2010-05-12 @ 13:13:48
URL: http://zoofie.devote.se
Postat av: Zoofie

Sv; det skulle jag aldrig kunna gissa! :o trodde du var 93a^^ och då hjälper det ju inte att du går i ettan heller ;) haha

2010-05-12 @ 13:38:35
URL: http://zoofie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0