Umeå

Just nu ligger jag och myser i min gigantiska säng på ett hotellrum i Umeå! Här är det mycket snö jämfört med vad jag är van, hehe. Hemma har det inte snöat något alls hittills. I varje fall inte så att det stannat kvar på backen. Och en del av er kanske undrar: Vafan gör du där uppe? Svaret är enkelt, jag är på tävling med min lilla pålle!
När jag lastade ur honom ur transporten vart han typ chockad över att det var typ 1 dm snö på backen! haha! Stackarn fick lite halvt panik nästan, han typ började småhoppa precis när han backat ur transporten, haha, lillen! :')
Idag red jag två klasser, Msv C:2 och Msv B:4. Han skötte sig ypperligt i båda klasserna.
I C:2 var han lite väl taggad emellanåt, så enkla bytena vart inte perfekt och det vi hade någon taktmiss i någon travökning och så. Men några småmissar får man räkna med. ;) Fick en 5:e placering på strax under 65% :)
I B:4 var han lugnare än klassen inna fast han var ju inte direkt trög, haha, min häst kan inte vara trög xD Men nu fattar :D Det var egentligen bara en riktigt grov miss i programmet, Elliot snubblade precis när han skulle göra sista bytet från förvänd galopp till rättvänd galopp nere vid A. Så det vart inte alls något bra byte som ni kanske förstår. Fick 4:or/5:or på det av alla domarna och eftersom det är x2 på bytet drar det ner rejält på poängen... Vi fick ihop 61% och kom precis utanför placering. :)
Jag är nöjd med dagens tävlingar och imorgon kör vi så det ryker! Msv B:4 igen är det som står på schemat imorgon :)
Nu ska jag nog sova, har suttit i relaxen nu ikväll som ligger på typ 15:e våningen, med utsikt över hela Umeå och sedan ätit en supergod grillad biff med klyftpotatis och bea nere i restaurangen. Så nu är jag m ä t t ! hehe ;)
God natt! Kramen

Kommentarer
Postat av: Felicia

Sv: Ful som stryk xD

2010-10-25 @ 10:06:42
URL: http://feliciawallgren.blogg.se/
Postat av: sharon

Vad har du gjort idag då? :)

2010-10-25 @ 18:26:37
URL: http://dagaraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0