Grymmaste kvällen!

Kvällen har tillbringats ute på E.on arena! Match mellan Timrå och Linköping. Det har varit full fart hela kvällen och superroligt! Pappa var matchvärd och hade 30 kunder med sig, dom hade egen loge under hela matchen med middag osv. Jag stog i klacken där jag trivs som allra bäst, men var i logen innan matchen, i periodpauserna och efter matchen! 
Jag sammanfattar kvällen lite kort..... :)

Kvällen började med lite snack med våran "värd", hur det kommer att se ut, vad vi matchvärdar ska göra osv... Så det började med att Perra Johnsson (Timrås tränare) kom och snackade med oss innan matchen, en del ställde några frågor osv... Riktigt roligt att lyssna på Perras snack! Man fick sig en del goda skratt! ;)

Sedan var det dags för match... Jag och pappa gick ner till rinken och de rullade ut röda mattan på isen för oss. Vi två gick ut på isen och Timrås kapten Gabriel Karlsson kom fram till oss och gav oss varsin signerad matchtröja och en tavla med en lagbild. Sedan var det dags för match...

Timrå öste på och efter två perioder stog det 2-1! :D Då sprang jag upp till logen för att det skulle komma en helig gäst! Jag hade mina aningar, och visst stämde det. Det var ingen mindre än Pär Mårts, förbundskapten för Tre kronor som besökte vår loge för att snacka! :) Helgrymt! Han var där uppe ca en kvart, och pratade om bland annat landslaget, olika spelare osv... :)

Sedan var det dags för tredje perioden. Vi ställde in oss på vinst med 2-1, men så sent som 19.14 in i tredje perioden kvitterade Linköping till 2-2! Det ledde till förlängning och sedan straffar... gud så spännande det var!! Till slut avgjorde Kim Hirschovits med en straff som inte går av för hackor! Tack för det! Och extrapoängen blev vår... :) Såå skönt med vinst trots allt! :D

Efter matchens slut valde vi "matchens lirare" och då vart det 19-årige målvakten, Fredrik Pettersson Wentzel som gjorde sin första match i Timråtröjan hemma i E.on arena, och sin blott tredje elitseriematch i karriären! Då fick han blommor och en present av oss! Vi tog även en bild med han där ute på isen :)


Happy giiiirl, hahaha...
(brorsan, PW och jag)


Jubel efter matchen.... :D tog bilden utifrån isen efter matchen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0